Ainul Mardhiah89's Blog
Just another WordPress.com weblog

Moga Hari Ini lebih Baik dr Semalam..

Assalamualaikum…hehe,,salam buat semua pembaca yg menziarahi blog ini…biasa saje..tp biarlah bermaklumat dan brmanfaat..insyaAllah..terima kasih kerana sudi menziarahi blog ini..

Lame dh rase x update blog..rindu plk tgn ni nk mnconteng ckt sbyk sbg mengisi masa yg msh ade..alhamdulillah,skrg dn hr ini adlh hr yg sy tunggu2 spnjg bbrp hri ini..nape yer??sbb esk mau balikkkkkkkkkkk..so,,hr ni adlh hr yg plg seronok nk simpan brg2 nk balik.hehehe,,,suka lah tu..sape yg x suka bila dgr hari cuti,,biarlah seminggu pom,,asalkn ade jgk cutinya,,nak balik umah..rindu sgt2 kt kmpung ,,family..n then hehe..rindu semua lah..

Adelah org komen yg sy ska sgt masukkn crita dlm blog..adkh sy penulis crita tu..hehe..xla..crita yg sy masukkn tu bkn stakat crita,,tp boleh bg pengajaran dan iktibar pd sy terutamanya n sy hrp dpt brkongsi dgn semua..org kate,x baik kedekut ilmu,,so..dgn kate laen,sy copylah crita2 yg penuh hikmah ini..

Balik lagi..best ape??mmg best..tp kalau balik,x buat ape jgk..isy3..mmg xbaik punyer perangai.kalau dh balik,sepatotnya tulomlah ma abah kat umah,,ni duk sajer je..sbnarnye bnda ni realiti,dh jd perangai sy..bila balik..buat ape lg..tdo jer.letih bljr katekan..hehehe.insaflah wahai manusia..huh..ubah perangai..tp nk kate tdo mmnjg,xdelah jgk..mse tulom ..knalah tulom..especially,kta org perempuan..ape lagi kalau x masuk dapur x sah lah..org kate,persiapan nk msuk alm rmh tgga,,kenalah pndai mmsk..hehehe..crita jer ni..

Kadang2 balik boleh la jgk mengubat rindu yg lame trpendam di hati ni..rindu sgt kat ma ,abah,,adik2..2 kali dh ckp sal rindu..yerla,2 bulan x balik..mcm manelah keadaan ma abah skang ni?/adkh msh sihat mcm  dulu2..insyaAllah dharap cht walafiat..ameen..mase brlalu mmg bgitu pntas..tut2 nk masuk mid sem..pstu final sem..Ya Allah,,takutnya nk mghadapi final exm ni??ni la,,kalau balik pom,x tenang jgk duk pk sal exm ..lagi2 assigment yg belom disiapkn lg..jenuh jgk tgk assigmen byk..tu bru tgk assigment!!kalau buat mcm mane la plk..huuhu..actually,,byk kali dh pk..cmne nk study smart??napela sy malas sgt nk bka book??Ya Allah..tulomlah hambamu ini..gimana gue mau dpt 3.5 ke ats kalau mcm ni lah perangai gue??huhuhu..mugkin  byk sgt dosa..sbb tu lah sy jd malas ..malas kn perangai syaitan..astaghfirullah..sedar nurul!!aku x maulah dpt resut rndah nati final ni!!huhu..ya Allah,kuatkanlah semangat hambamu ini..

Sy msh ingt lg kata2 seorg best student skolah sy dlu..dia slalu dlm keadaan brwuduk mse blajar..hoh hebat ar dia..sntiasa mnjaga wuduk..lepas tu,,solat sunat Dhuha..sbg pembuka rezeki..tp kalau nk amal solat sunat Dhuha, biarlah betul2 ikhlas,jgn nk ingt pasal dunia n rezeki semate2..buat krn Allah..Kalau difirkan,biasanya org yg berjaya dalam hidupnya,adlh org yg mnjaga hubungan dgn Allah,ibu bapa, kwn2 dan semualah..Ade jgk org yg x mnjga hubungan dgn Allah,turut brjya…tp ia bkn kejayaan sbnar,,,smntara shja,,biasnya org begini Allah nk uji keimanan mrk atau nk ampunkn dosa2 mrk..Mcm ni lah lumrah kehidupan..

No Responses to “Moga Hari Ini lebih Baik dr Semalam..”

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: