Ainul Mardhiah89's Blog
Just another WordPress.com weblog

marhaban ya Ramadhan kareem…

Bismillahirrahmanirrahim..

Al-hamdulillah pada hari ini kita masih dapat menikmati segala nikmat yang Allah kurniakan terumanya nikmat iman dan islam..setinggi kesyukuran yang tak terhingga ku rafa’akan pada Rabbul Izzati Tuhan sekalian alam..ya Allah,,aku bersyukur sgt2 padaMu kerana kehidupan yang Kau berikan pdku..kehidupan yang penuh hikmah..walaupun ujian yang kadang2 hadir mengajar diri yang hina ini untuk sentiasa sujud padaMu ya Allah…

ya Allah ,mengalir air mataku tatkala mengingati dosa-dosa yang telah aku lakukan..terlalu banyak..bagai pepasir di pantai..adakah Engkau akan merima hambaMu seperti ini..aku malu padaMu ya Allah..kerana setiap kali aku bertaubat,,setiap kali itulah aku berbuat dosa tanpa aku sedar atau tidak..biarlah dosa sekecil mana pun tetap akan dikira pada hari kelak..astghfirullahalazim..ampunilah dosa-dosaku..perbaikilah akhlakku ya Allah..aku mohon sangat2 padaMu…

ya Allah,,hampir seminggu lagi,,bulan yang sangat mulia dan penuh keberkatan akan hadir..Ramadhan kareem..adakah aku akan berjumpa dengan bulan ini..hanya Engkau sahajalah yang Maha Mengetahui..aku memohon padaMu supaya panjangkanlah umur kami..hidupkanlah kami dalam nikmat iman dan Islam..ameen ya rabbal alamin…

No Responses to “marhaban ya Ramadhan kareem…”

Leave a Reply

