Ainul Mardhiah89's Blog
Just another WordPress.com weblog

PeNgAlaMan….Manis,,,pahit,,…bersama

Beralih pula pada pengalaman..setiap orang pasti melalui banyak pengalaman..ada manis,ada masam n ada jgk yang pahit..al-hamdulillah,bagi saya pengalaman yang hadir dalam diri kita banyak mengajar kita erti kehidupan dan mematangkan pemikiran kita n ape yang lebih penting lagi mengetahui hikmah disebalik ketentuan Allah.

Pengalaman paling manis yang pernah saya lalui ialah apabila saya bersama keluarga di kampung especially masa malam hari raya..pada masa itulah,kami sekeluarga bersama saudara-mara berkumpul untuk membuat persiapan hari raya..x kirolah,wat kueh ko..rendang,nasi kapit..yang psti sumonya best blako..hehe

Pengalaman pahit plop,msa TOK WAN sy meninggal..  tok wan tu adlh atuk sy yg  jg merupakan ayh kpd mak sy…huhu yang sedihnya,,sy x smpt nk tgk jenazah dia dikebumikan..hanya Allah shj yg tahu..

32647659sundaze244bf1f

sabtu,31 ogos 2009..

Alhamdulillah,hari ni seronok sangat dapat p jln2 mkn angin bersama abang n kak ipar..xtaw plk bole p jln2 ai ni coz sebenarnya niat nak p rmh abg je..hehe..rezeki..abg n kak ipar belanja..bole la round bndar ckt ai ni..mula2 singgah pasar tani kat Bangi,,kat situ ramai sungguh org..jalan pun sesak..biasalah waktu-waktu petang,lebih2 lagi hari minggu mcm ni,ramai la org keluar bawa keluarga..

Lps tu,kak ipar atau kak ngah ajak abg (aku pnggil ngah jer) p Mines..hehehe,,x sgka plk bole p mines,,supermarket terbesar jgkla..mcm2 ade kat situ..harga mstila standart dgn tmpt,,lbh krgla jgk..huhu..bukannye pergi nk membeli,tapi tengok tmpat n cari mkn jer kat situ..hehe..

Sebenarnya,Mines yang aku pikir slama ni sbg restoran rupe-rupenyer supermarket atau emporium..huhu,,besar..tapi satu jer,,yg aku pikir,walaupun besar,xde pape pom yang penting didalam..kebanyakannya mendorong kepada hiburan..betullah,aku ingat cerita seorang naqibah ni,,dia cakap hati yang kosong mudah sangat dipengaruhi..aku bandingkan hati itu dengan Mines tadi..Memang ramai yang pergi ke MINES tu,tapi ape yang dapat sgt,,ok la brhenti kat sini dahulu..jom kita tengok same2..video ni..best..gambar kitorang smsa pi jln2 kt Mines n putrajaya..

 

 

One Response to “PeNgAlaMan….Manis,,,pahit,,…bersama”

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: